Energieleverancier zonder waarborgsom
Iedereen is welkom om klant te worden bij ENGIE. Heb je in het verleden altijd netjes je energierekening betaald bij je huidige en vorige energieleverancier, dan is er niets aan de hand en zijn wij voor jou de energieleverancier zonder waarborgsom. Heb je in het verleden betalingsproblemen gehad, zijn er vermoedens hiervan, of doe je een spoedaanmelding (aanmelding binnen 30 dagen), dan kan het zijn dat wij je vragen een waarborgsom te betalen.
Wat is een waarborgsom?
Een waarborgsom is een bedrag dat een energieleverancier kan vragen aan nieuwe klanten. Het komt slechts een enkele keer voor dat wij een nieuwe klant vragen een borgsom te betalen. Een energieleverancier zonder borg is er op dit moment niet in Nederland. De hoogte van de waarborgsom verschilt wel per energieleverancier. Elke energieleverancier mag namelijk zelf de hoogte van de waarborgsom bepalen.
Waarom een waarborgsom?
Bij iedereen die overstapt van energieleverancier, wordt er gekeken naar de reden van de overstap. Als blijkt dat je in het verleden problemen hebt ondervonden met betalen, dan kan het voorkomen dat er een waarborgsom gevraagd wordt.
Het komt een enkele keer voor dat er onterecht een borgsom gevraagd wordt. Dit kan komen doordat de vorige bewoner van een adres betalingsproblemen had of iemand met dezelfde naam schulden of een betalingsachterstand heeft. In dat geval vragen we je contact op te nemen met de klantenservice om dit te corrigeren.
Wanneer vragen wij een waarborgsom?
Wij vragen een waarborgsom:
- Wanneer je in het verleden bij ons een (langdurige) betalingsachterstand hebt gehad;
- Wanneer er twijfel is over het betaalgedrag.
Mocht het namelijk niet lukken om de maandelijkse energiekosten te betalen, dan heeft de leverancier altijd nog de waarborgsom achter de hand. Betaal je netjes de energiefactuur tijdens je contract? Dan krijg je de volledige waarborgsom uiteraard terug. Ben je in het verleden klant geweest bij ENGIE en heb je toen altijd netjes betaald? Dan kun je bij ENGIE overstappen zonder borg te betalen.
Wat is de hoogte van de waarborgsom?
Bij ENGIE vragen wij een waarborgsom van maximaal 400 euro per aansluiting. Heb je gas en elektriciteit nodig, dan zal de waarborgsom maximaal 800 euro bedragen.
Aanmelden voor klanten met een bewindvoerder
Wij vinden het belangrijk dat iedereen in Nederland is voorzien van energie. Ook mensen die onder bewind staan, kunnen zich bij ons aanmelden.
Ik ben bewindvoerder, wat kan ik doen?
Als bewindvoerder kun je jouw cliënt bij ons aanmelden. Wanneer het een reguliere aanmelding of overstap betreft, met een ingangsdatum minimaal 30 dagen in de toekomst, dan kan dat via de klantenservice. In deze gevallen vragen wij geen waarborg.Na de aanmelding dien je als bewindvoerder de beschikking te mailen naar debiteurenbeheer.nl@engie.com, waarin is aangegeven dat je namens je cliënt deze aanmelding voor energie doet. Wij zullen dan vervolgens de aanmelding controleren. Wanneer alles akkoord is, kunnen wij voor jouw cliënt afzien van de borg bij het energiecontract.
Heeft jouw cliënt binnen 30 dagen energie nodig? Dan is sprake van een spoedaanmelding. Voor een spoedaanmelding vragen wij wel een waarborgsom. De waarborgsom bedraagt € 400,- per product. Voor gas en elektriciteit is dat in totaal dus € 800,-. Een spoedaanmelding kun je doen via de klantenservice.
Daarnaast zorgen wij niet alleen voor de levering van energie, maar geven we ook advies over hoe jouw cliënten op hun gas en elektra kunnen besparen. Zo zorgen we er samen voor dat de energierekening zo laag mogelijk blijft.
Waarom ENGIE Energie voor bewindvoerders?
-
Debiteurenadministratie specifiek voor bewindvoerders en instanties
-
Snelste reactietijd binnen de branche
-
Inzicht in het verbruik van je cliënten via MijnENGIE
-
Betalingsherinneringen komen later dan normaal in verband met binnenkomende uitkeringen
-
Uitzonderlijke betalingsregelingen mogelijk in overleg
Hoe werkt een aanmelding voor energie zonder waarborgsom?
-
1
Aanmelden
De bewindvoerder doet een aanmelding en bevestigt het contract
-
2
Bevestiging
Bericht per e-mail dat het contract is ingegaan
-
3
Beschikking opsturen
De bewindvoerder mailt de beschikking naar debiteurenbeheer.nl@engie.com
-
4
Huidig contract
ENGIE neemt contact op met de huidige leverancier om het contract op te zeggen
-
5
Meterstanden
Wij vragen de meterstanden bij je op. Heb je een slimme meter? Dan krijgen wij deze vanzelf
-
6
Welkom bij ENGIE
Je overstap is geslaagd. Vanaf nu ontvangt je 100% lokaal opgewekte energie, geleverd door ENGIE
Ik sta onder bewind, wat betekent dit voor mij?
Wanneer je onder bewind staat dient jouw bewindvoerder, namens jou, de aanmelding voor energie bij ons te doen. Als alles in orde is, kunnen wij afzien van de borgsom en kun je een energiecontract zonder borg krijgen. Wij leveren je dan energie en voorzien je graag van advies over het besparen op je energiekosten. Alleen jouw bewindvoerder kan deze aanmelding bij ons voor je doen.
Vragen over je energie-overstap?
Heb je vragen of hulp nodig bij het overstappen van energieleverancier? Dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Overstappen energie zonder borg
Wil je van energieleverancier overstappen zonder borg? In sommige gevallen wordt er een borgsom gevraagd wanneer je overstapt van energieleverancier. Heb je altijd netjes de energierekening betaald in het verleden? Dan hoef je je geen zorgen te maken en kun je overstappen zonder borg te betalen.
Browserupdate aangeraden
Je browser wordt niet meer ondersteund. Gebruik Edge, Safari, FireFox of Chrome om Engie optimaal te kunnen gebruiken.
InternetExplorerWarning/SubTitle
- Chrome
- Firefox
- Safari
- Edge