Nieuws

Gedreven young professionals dragen ambities ENGIE uit

Image

Om duurzaamheid te realiseren heb je gedreven medewerkers nodig

De Klimaat en Energiekoepel (KEK) is een netwerkorganisatie van jonge professionals die werken aan klimaat- en energievraagstukken. Ze verbindt jonge professionals en stelt ze in staat om bij te dragen aan het behoud van een leefbare wereld voor volgende generaties. Bij ENGIE hebben 6 young professionals zich ingezet om aan te sluiten aan de Klimaatcampagne van KEK. Hun drijfveren zijn duidelijk: Sarah Brenkman vertelt: “Ik vind het belangrijk om bij te dragen aan een groenere, duurzamere wereld. Niet alleen in mijn privéleven, maar ook (juist) op het werk.” Rianne Swiersema vult aan: “Er zijn veel uitdagingen binnen de verduurzaming van de industrie. KEK biedt een divers netwerk van Young Professionals met veel kennis over dit probleem. Hier wordt kennis gedeeld en worden contacten gelegd.” Waarom moet ENGIE hieraan deelnemen? Jesse Schrama beantwoordt volmondig: “Omdat ik via mijn werk de meeste impact kan maken op het tegengaan van klimaatverandering. ”Rianne Swiersema vult aan: “ENGIE is vooruitstrevend op het gebied van verduurzaming. Doordat we zo'n breed bedrijf zijn, is het heel lastig om te weten wat we allemaal doen. Dit is een uitgelezen kans om duidelijke statements neer te zetten en focus aan te brengen in de communicatie.”

ENGIE's Concrete klimaatstatements

  • Komend jaar realiseren we 5 zonneparken die 100% lokaal eigendom zijn van energiecoöperaties met aandacht voor biodiversiteit.
  • Dankzij de oplevering van een eerste laadstation maken we samen met onze partners een emissieloze binnenvaart mogelijk.
  • Elektrisch rijden in Nederland wordt slimmer en duurzamer dankzij 10.000 nieuwe laadpalen en smart-charging oplossingen.
  • We leveren 100% groene stroom aan consumenten en streven naar 24/7 groene en lokale energielevering voor zakelijke klanten.

De boodschap van onze young professionals is duidelijk, Jesse Schrama concludeert: “Ik wil de CEO's van grote bedrijven laten weten dat het de jonge generatie menens is, we willen actief bijdragen een duurzamere samenleving, we hebben ambitie en een positieve insteek!”.