Medewerker achter laptop
Meterstanden

Uw meterstanden doorgeven

Uw meterstanden vormen de basis van uw factuur.  Het is daarom belangrijk dat wij over uw juiste meterstanden beschikken. Op deze pagina leest u hoe u uw meterstanden aan ons doorgeeft.

Geef uw meterstanden door

Zo geeft u uw meterstanden door

U kunt uw meterstanden online doorgeven. In het geval van een jaaropname heeft u, vanaf het eerste verzoek, vier weken de tijd om uw meterstanden door te geven. Bij een aan- of afmelding van een aansluiting bedraagt deze termijn twee weken.

  1. Ga naar engie-zakelijk-meterstanden.pti.nl en vul uw opnamekenmerk, postcode en huisnummer in. Uw opnamekenmerk vindt u in de e-mail of brief die u van ons ontvangen heeft waarin wij u vragen uw meterstanden door te geven.
  2. Vul vervolgens uw meterstanden in. Twijfelt u over het juist aflezen van de meterstanden? Op de website van uw netbeheerder vindt u handleidingen over het aflezen van uw elektriciteits- en gasmeter.
  3. Controleer uw meterstanden. Het kan zijn dat de door u ingevulde meterstanden afwijken van de meterstanden die wij verwachtten. Wij vragen u dan een reden door te geven van deze afwijkende meterstanden. U kunt hier ook een foto van uw meter meesturen, zodat wij de meterstand kunnen controleren. Bekijk onze handleiding voor het maken van een juiste foto van uw meter.
  4. Bevestig de door u ingevulde meterstanden. Wij hebben uw meterstanden ontvangen.
Meterstanden doorgeven

Wanneer geeft u de meterstanden aan ons door?

U hoeft alleen aan ons de meterstanden door te geven, wanneer u hiervoor een oproep van ons heeft ontvangen. Wij vragen alleen meterstanden op als u een kleinverbruikaansluiting heeft met een conventionele meter of een slimme meter die niet uitleesbaar is.

Als u een grootverbruikaansluiting heeft, ontvangen wij uw verbruiken automatisch van uw meetbedrijf. Hiervoor hoeft u niets te doen. Heeft u een kleinverbruikaansluiting met een slimme meter die wel uitleesbaar is, dan hoeft u ook niets te doen. Wij lezen de meterstanden dan automatisch op afstand uit.

Verkeerde meterstand doorgegeven?

Neem dan direct telefonisch contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900 5670567 (lokaal tarief).

Klantenservice Janice